Home » Blog » Healty Healing Tao » Leren mediteren!
Mediteren met kind

Leren mediteren!

door | 15 apr, 2020 | Healty Healing Tao

Corona geeft stress

Het zijn lange saaie dagen nu we met zijn alle thuis zitten vanwege het corona virus. Dit levert voor sommigen van ons de nodige stress op. Hiermee omgaan is niet voor iedereen vanzelfsprekend.

Mediteren helpt

Waarschijnlijk heb je het al vaker horen zeggen dat meditatie hierbij zou kunnen helpen. Maar ja, mediteren is ook alleen en eenzaam dus wat zou dit toe kunnen voegen? Mediteren kan je helpen om je mindset te stabiliseren. Vooral als je gaat mediteren met een intentie of te wel een vaste zin die goed voelt en waar je steeds bij terug komt.

Mediteren in de zon

Momenteel komen er veel meditatie-oproepen voorbij om op een bepaald tijdstip te gaan mediteren terwijl je zonlicht opneemt die je afgeeft aan het coronavirus. Door dit met een groot collectief van mensen te doen kan er een veld gecreëerd worden om het coronavirus heen waardoor het virus minder agressief wordt.

Gun jezelf de ruimte

Zo kun je ook zelf een aantal keren per week een meditatie voor jezelf neerzetten. Als je hierin een mooie intentie meeneemt dan help je jezelf om in een goede mindset te blijven. Hierna volgen een paar voorbeelden van intenties: “Ik ben kern gezond ben”, “Ik ben heel vrij en gelukkig”, “Ik heb vertrouwen in een goede afloop”. Je hoeft niet meteen 20 minuten te gaan zitten. Gun jezelf de tijd en de ruimte om te leren mediteren en te ervaren wat dit met je doet.

Haalbaar mediteren

Onderzoek wat voor jou haalbaar is. Hoe lang denk je dat je stil kunt zitten? Zet een timer op je telefoon van bijvoorbeeld 5 min, Zo hoef je jezelf niet druk te maken over de tijd. Tip: luister vooraf even naar het eindalarm, het zou zonde zijn als deze je laat schrikken nadat je juist tot rust bent gekomen.

Ontspan

Ga lekker ontspannen zitten. Start gerust met zitten op een stoel. Dit zorgt ervoor dat je je voeten plat op de grond kunt zetten en dat je daarmee een aarding op gang brengt. De omgeving maakt niet heel veel uit als je maar rustig kunt zitten en niet gestoord wordt.

Je ogen

Je kunt kiezen of je gaat mediteren met je ogen dicht, gelockt (ontspannen spleetjes, ogen halfdicht, je kijkt dan 1,5 voor je op de grond) of starend naar een vast punt. Sommige mensen mediteren graag in stilte terwijl anderen juist geholpen zijn met een meditatief muziekje op de achtergrond. Kijk wat bij jou past.

Laat je begeleiden

De volgende stappen kun je eerst lezen en dan voor jezelf herhalen tijdens de meditatie of je leest ze even rustig hardop door terwijl je de dictafoon van de telefoon aan zet. Deze kun je dan tijdens het mediteren afspelen. Of je luistert naar de meditatie opname van 5 min bij deze blog.

1. Ga rustig zitten.
2. Sluit je ogen / lock je ogen / kijk naar 1 vast punt
3. Glimlach met je mondhoeken omhoog en glimlach met je ooghoeken omhoog
4. Glimlach in je lichaam en ontspan
5. Concentreer je op de intentie

Steeds als je aandacht wegglipt is dit niet erg. Dit is het moment dat je voor jezelf je intentie herhaalt. (bijvoorbeeld met een happy hart door de dag)

Het weggaan van je gedachten is een cadeautje. Hierdoor kun je weer bewust je intentie herhalen. Steeds weer opnieuw.

Zit je tijd erop?

Als je alarm gaat en je tijd erop zit neem dan de tijd om even rustig terug in je stoel te komen. Wiebel met je handen en voeten. Beweeg je lichaam en open als je er klaar voor bent rustig je ogen.

Het enige wat je nu nog hoeft te doen is te ervaren wat dit met je doet.

Geniet van je dag!

Wil jij meer leren over mediteren kijk dan snel onder HH activiteiten bij Healty Healing Tao naar de mogelijkheden:

Healty Healing

Over HH

Als zachtaardig en integer persoon ben ik instaat om de innerlijke kracht van iemand te zien en bezit ik de expertises om die persoon die kracht te laten ervaren en gebruiken.

Graag neem ik jullie in verschillende blogs mee in waar ik me mee bezig houd.

Interessant:

Gerelateerde artikelen

Kern kennis

Kern kennis

Wat is jou kern en hoe ontwikkel je de korst om je kern te beschermen. Dat lees je in deze blog. Op het einde is nog een oefening om je kern te ontdekken.

lees verder
Element Hout

Element Hout

Seizoen Na de winter volgt de lente. Eerst met het fris groen van opkomende plantjes, dan de kleurige kleine bloempjes en vervolgens de bomen met de...

lees verder

0 Reacties

Verzend een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Tweet
Share
Share
Pin